onsdag 13 maj 2009

Midsommartomten

Alla känner ju till att tomten kommer på julen och lämnar klappar till alla som varit snälla. Nu tycker jag att tomten har det lite väl glassigt på jobbet, en helg om året är helt enkelt inte särskilt mycket jobb. Att det inte är tomten som sliter resten av året med att tillverka alla klappar har han ju själv visat i dokumentären som brukar gå samtidigt som Kalle på julafton. Nu tycker jag att det är dags att vi alla går samman och kräver att tomten ska komma med klappar även på midsommar! Skatteverket verkar sen några år tillbaka vara med på idén, nu återstår bara att få mannen med det vita skägget att fatta galoppen.

Utifall att tomten skulle läsa min blogg kommer min midsommarklappslista:
  • Joggingskor - i slutet av sommaren ska jag kunna jogga hela skogsslingan
  • Elgrill - gott, nyttigt och tillåtet på balkong
  • Laptop - en som inte blåskärmar utan klarar lite mer grafik
  • Härligt väder i sommar och mycket tid tillsammans med nära och kära
Med lite planering och ekonomiskt tänkande ska jag nog fixa det mesta själv (med viss assistans skatteverket - prisa gud här kommer skatteåterbäringen!) det där med vädret känns lite mer osäkert dock...

Inga kommentarer: