onsdag 27 maj 2009

Nu är det sommar

för nu har Heldri fått sin sommarförkylning! Långeman badade i lördags när vi var vid sommarstugan och jag blev förkyld - kan ni se rättvisan i det? För jag kan det då inte.

Med 1 ½ vecka kvar till terminens sista tenta känner jag mig oroväckande lugn. Jag tittade på två gamla tentor och de kändes inte alltför hemska. I och för sig brukar jag alltid tycka att den tenta jag skriver är myyyyyyycket svårare än de gamla, misstänker att det har något att göra med stress och press när jag väl sitter där i tentasalen. På de gamla tentorna fanns det inga direkta räkneuppgifter men läraren tycker att vi ska ha med oss miniräknare så det är väl lika så bäst att jag förbereder mig på att få räkna ut många kalkylräntor och skatte-effekter.

Ikväll ska jag ta lös min sjal ur alla nålar. Överkanten mäter 196 cm efter blockning alltså var jag inte helt ute och cyklade i mina kalkyleringar och jag tror att den kommer att bli perfekt att vira om axlarna i sommar!

Vill ni veta en hemlis? Jag har påbörjat resåren på mina rocksockar så snart har jag en massa trådar att fästa och sedan ett projekt till att blogga som FO! Tjohoooo

Inga kommentarer: