måndag 18 maj 2009

Hur gick det sen?

Med helgen i backspegeln är jag ganska nöjd. Trots att vi inte hade något inplanerat fick jag förvånadsvärt mycket gjort, eller kanske var det just tack vare brist på planering.

För att rädda Hattúr från hans trippelbokade lördag tog vi grillning på fredagskvällen. God mat, trevligt sällskap och ett eller två glas av det vita vinet (By the River - ett trevligt vin som funkade bra även utan mat till). Vi såg även en isländsk komedi om krocken mellan "snygga bruden" och rollspelsnördarna- jag säger bara "Die Video, Die". Jag tror att vi som rollspelare uppskattade filmen på ett annat sätt än gemeneman skulle ha gjort, i alla fall skrattade vi nog på andra ställen...

I lördags blev den en sovmorgon som hette duga, det var skönt och välbehövligt! Efter frukost tog Sambon initiativet till en långpromenad ut till Stadium Outlet och köpte walkingskor till mig (tack för julklappen Farmor och Farfar) och outdoor/vardags/promenadskor till Sambon. Kvällen avslutades med en spelkväll med mycket sockstickning hos Joey.

I går njöt jag av vädret på balkongen, lyssnade på kajornas små ungar som tjöt efter mat i ett träd och läste artiklar till skolan i några timmar. Sen fick det bli tulpansjal resten av kvällen.

Stickrapport: rocksockorna är halvvägs upp på vaden och jag ökar för fulla muggar för att få plats med elefantvaderna. Vart 10:e varv står det i mönstret, pytt här är det snarare vart 5:e.
Tulpansjalen är nu inne på sluttampen. Jag har stickat första varvet på bårddiagrammet.

1 kommentar:

Malin den förskräcklige (eller den långsamme stickaren) sa...

åhh.. Snart klar, får sticka nåt annat.. Jag blev arg när jag hittade en tråkig dum felstickning som jag inte vet hur jag ska lösa så därför ligger min sjal och trycker i ett hörn. Jag kan också villigt erkänna att den inte lades dit snällt och tålmodigt. Det är inget som jag hanterar.

Men snart är hela köket på plats igen. Vitvarorna står där, så det är bara bord och stolar som saknas. Sen ska vi börja lista upp allt. Räkna och kalkylera hur mycket som behövs!