fredag 29 maj 2009

Ytterligare en avmaskning

Plötsligt duggar det tätt med avmaskningarna. I början på veckan blev jag ju färdig med tulpansjalen (återstår att fästa trådar och FO-blogga) och igår avmaskade jag de randiga rocksockorna. Om jag tar på mig sockorna ut och in blir intrycket lite indian - det är fruktansvärt många trådar att fästa!

Ikväll (om jag har hunnit fästa trådarna) ska tulpanen få göra mig sällskap på café, sedan ska jag ta mig en allvarlig funderare på vad som orkas med i helgen. Jag är jäkligt snorig och orken tryter fort, samtidigt är det ett föreningsgig på lördag. Flertalet av de "gamla" medlemmarna har antingen bokat in sig på andra planer eller är tveksamma om de kommer. Eftersom vi inte kan lämna de nyblivna medlemmarna att själva sköta bågskyttet blir väl jag och Sambon så illa tvugna att infinna oss - sjuka eller ej. *suck* Att avboka arrangemanget känns inte schysst mot arrangören, i alla fall inte så här tätt inpå. Vi får helt enkelt göra det bästa av situationen...

Inga kommentarer: