torsdag 17 april 2008

BNP, stickningar och annat

Jaha, nu ska jag snart ha full koll på det där med bruttonationalprodukt och nationalinkomst. Ibland förundras jag över hur mycket man kan stoppa in i ett medelstort huvud - modell runt. Fast å andra sidan så är det ju ganska mycket information som faller bort med tiden och i vissa fall ganska omedelbart.

Ett ganska typiskt exempel av min ouppmärksamhet/snabba informationsbortfall:
Sambon: Ikväll kommer jag ju hem senare än vanligt...
Jag: Va? Gör du? Varför det?
Sambon: Ja, det har jag ju sagt flera gånger. Senast igår pratade vi om det!
Jag: Va? Nä? Var jag med då?

Fast egentligen ska han inte säga något; han frågade mig igår kväll hur det var, om jag skulle iväg och träna eller inte. Jag satt i träningskläder, ganska rödblommig och eftersvettades innan duschen...

På stickfronten intet nytt. Den egendesignade tröjan (modell basic) har bestämt sig för att bli en raglantröja - spännande tycker jag. Jag har klurat på hur jag ska kunna göra om sockor med falska flätor för att passa över knät men inte hunnit sticka tillräckligt mycket för att se om det funkar. I helgen, jädrar anamma, då ska det bli sticka av. Sambon är upptagen med Necromunda spelande hela fredag- och lördagkvällen och på söndag är det Levande Ljudbok; det betyder 2½ dag med bara stickning för söta mig! Tjoho!!!

Inga kommentarer: