fredag 11 april 2008

Saker

Saker som gör mig arg:
  • Människor som knäcker ryggar på böcker - särskilt om det är mina böcker
  • Människor som inte tänker sig för innan de talar - ord kan såra mer än man tror
  • Människor som tycker att de är roliga - jag bestämmer själv vad jag roas av
  • Människor som alltid ska veta bäst - acceptera att det är mänskligt att fela
  • Människor som måste hålla på sin attityd - vem är du egentligen bakom fasaden?
  • Människor som är överdrivet pretantiösa och seriösa - erkänn att även du har trallat med till Oops I did it again eller liknande populärmusik
  • Människor som ständigt kommenterar andras brister för att framstå i bättre dager - ibland vill jag åberopa Jantelagen
Saker som gör mig glad:
  • Släkt och vänner - ni behövs mer än ni tror ibland!
  • Min älskade sambo - du är så underbart du!
  • Handarbete och kreativitet - behöver jag säga något mer?
  • Lugn och ro - jag gillar att vara tråkig och tant
  • Lukten av vår - varm asfalt, växtlighet och solsken värmer mitt hjärta
  • Reggae på sommaren! - kom igen katten, det svänger ju!
  • Minnen
  • Framtiden
Jag blir även glad av min candleflame trots att den tar sån tid på sig att bli klar! Jag tror den blir bra när den är färdig, blockad och använd. (Mönstret framträder mer i verkligheten)

2 kommentarer:

Malin sa...

Och jag som älskar knäckta bokryggar ( i alla fall på allt annat än facklitteratur, och förståss mina gamlingböcker ). Eller mest bara pocketböckerna när jag tänker efter. :D

Tack för senast!

Heldri sa...

Pocketböcker med skönlitterär karaktär kan man på sin höjd få mjuka upp lite i ryggen. I det här fallet var det dock en skolbok av modell kass paperback, dvs knäcker man ryggen börjar sidorna att lossna. Inte bra!

Tror bestämt att det är jag som ska tacka!