lördag 19 april 2008

Loppisfynd

...eller en helg som inte riktigt blev som den var tänkt...

Igår blev jag sittandes ensamen i soffan med min stickning och tv:n som enda vänner. Sambon spelade Necromunda med sina vänner i spelrummet och köket så jag hade ju bokat vardagsrummet så att jag och vännerna M och A skulle kunna ha stickkväll hela helgen. M´s pojkvän blev tvungen att avboka sitt spelande för att plugga hela helgen och då stannade visst M hemma också. Vännen A är nog för jag vet inte vad för att orka ta sig hemifrån. Summa sumarum så verkar jag bli själv i sticksoffan ikväll också.

Min raglantröja får ligga till sig i väntan på mina strumpstickor i rosenträ. Jag började sticka ärmarna med de metallstickor jag hade hemma, men insåg ganska snabbt att det inte alls var samma känsla som i de mjukare trästickorna. Eftersom jag hade lite tentabelöning innestående beställde jag strumpstickorna och ett nystan Visjögarn, mörk karamell, från Garnhärvan. Den uppmärksamme kan konstatera att det faktiskt överskrider mina 200kr, men det kan jag nog allt skjuta till.

Jag stickade några varv på candleflame och lite på mitt experiment med sockorna med falska flätor. Någon riktig ambition kan vi nog inte tala om i något av fallen. Jag tror bestämt att jag kom av mig lite när kvällen inte blev som jag tänkt.

Imorse for jag iväg till stans bästa loppis för att se om jag kunde göra några fynd - och det kunde jag!
3 fina rullar med mörkbrunt garn av 60% bomull och 40% lin från Marks.
Varje rulle är på 1600 meter (ca 250 gram) vilket totalt blir 4800 meter eller ca 750 gram.

Vad ska jag göra med det måntro? Några förslag?
Själv har jag ingen aning, men de var så fina så jag kunde bara inte låta bli att köpa dem.

Det gick på "hutlösa" 120 kr för de 3 rullarna.





Låta bli kunde jag heller inte göra när jag fick syn på den här söta burken.
Det är olika motiv på alla sidor, tyvärr var ingen av dem särskilt samarbetsvilliga för fotografering - det blev bara sudd av allt ihop.

Jag vet nog inte riktigt vad jag ska ha i den. Den är egentligen lite för stor för te, men den skulle göra sig ganska bra på tehyllan.

Nu ska jag nog försöka se om lite stickinspiration infinner sig genom att läsa igenom lite bloggar!

Inga kommentarer: