tisdag 29 april 2008

Nu blommar Noron

Så här fint "blommar" det på min balkong!
Citronmeliss, timjan, curryört, gräslök och rosmarin trängs för tillfället på bordet i väntan på att en hylla ska skruva ihop sig själv på något magiskt vis.

Längst fram till vänster stoltserar 3 av 12 nystan Noro Kureyon 213 (Olive, Black, Teal, Green) ända från Amerikat. Egentligen skulle jag ju ha beställt Noro Silk Garden men Sambon hittade inte några färger han gillade så det fick bli Kureyon istället. Inte riktigt samma känsla i materialet när det "bara" är 100% ull jämfört med Silk Gardens blandning av silke, mohair och lammull men jag tror att det ska funka att få till stickfastheten ändå. Silk Garden ska tydligen ha 22 m på 4" medan Kureyon har 20 m på 4". Det där ordnar sig, huvudsaken är att Sambon gillar färgen!

Det får nog lov till att bli lite förändringar i min veckoplanering om jag ska hinna allt. Upptäckte att nästa vecka är skolveckan från helvetet så det är bäst att jag hinner förbereda så mycket som möjligt.
  • Tisdag: Skola med föreläsning och lektion, måla klart krukor, skruva ihop hylla, göra KPI-diagram, läsa mer i Bigsten, titta på Deadwood Desperata hemmafruar och sticka.

  • Onsdag: renskriva anteckningar, läsa "Vår ekonomi", skriva medlemstidning, göra övningsuppgifter, plantera om blommor, träna, köra en tvättmaskin, marinera kött kyckling till grillning, packa, Fira Valborg!

  • Torsdag: spela rollspel, sticka, packa om, ev. läsa mer Bigsten, sticka mer på hjärtesjalen.

  • Fredag: åka bil, åka buss, åka båt, mycket sticka, lite läsa, vara social med trevligt sällskap.

  • Lördag: åka båt, sticka, kliva iland, leta garn, sticka, kliva ombord, åka båt, sticka.

  • Söndag: sluta åka båt, åka buss, åka bil, sticka, ev. lyssna på levande ljudbok?, se över diagram och skoluppgifter
Jag tror det här ska kunna gå vägen trots allt. Jag har gjort diagrammen och läst lite mer i Bigstens bok, har dock halva kvar men det tar jag imorgon om jag hinner annars på torsdag. Jag kommer tyvärr inte hinna vare sig skriva medlemstidning eller måla klart mina krukor. Allt det roliga får jag spara till nästa vecka - hoppas bara inte att medlemmarna blir alltför arga när de måste vänta en vecka till, men min skola måste faktiskt gå först!

Inga kommentarer: