måndag 21 april 2008

"Hangar öppnar-dag"

Idag har det varit en riktig hangar öppnar-dag som hårdrockaren från Borlänge skulle ha uttryckt det hela. En hangar öppnar-dag är en sån dag i början på våren när det plötsligt blir så där oväntat varmt och soligt att någon öppnar hangaren där alla lättklädda kvinnfolk varit instängda hela vinter. Nu tittar jag i och för sig inte efter tjejer, men fint väder var det!

Jag har hunnit med att plugga, sopat rent på balkongen, lagat lasagne samt tagit en kvällspromenad med sambon. Det finns fräcka stickare även i min stad upptäckte jag. Nästa gång jag går ut ska jag med kameran så jag kan foto den fina grafitti-stickningen som även innehöll ett virkat fredstecken och texten LOVE som var fastsytt på en lyktstolpe längs med cykelbanan. Jag blev riktigt glad i själen. Solen sken, fåglarna kvittrade, en pojke lärde sig cykla och det fanns stickade konstverk bara så där!

Imorgon är det skola hela dagen och sen ska vi till svärmor och byta till sommardäck.

Jag hoppas att det fina vädret håller i sig över helgen, dels vill jag göra vårfint på balkongen med lite växter och dels ska vi på medeltidsmarknad på lördag. Vore tråkigt om det regnade.

Inga kommentarer: