måndag 14 april 2008

Tillfreds

Nu har jag smält mitt tentaresultat över helgen och är faktiskt ganska nöjd med mitt G. Tentagenomgången var idag och jag förstod vad jag hade gjort för fel (även om jag kanske inte fattar varför jag fick blackout och gjorde felen). Jag tycker om mitt Godkänt, det betyder att jag itne behöver gå på omtentan utan kan fortsätta koncentrera mig på den nya delkursen Makroekonomi!

Helgen blev en riktigt trevlig tillställning som jag ser framemot igen! Fler helger åt folket!!! Jag undrar bara varför jag aldrig riktigt kan minnas vad jag gjorde på fredagen. Nu ska ni inte tro att jag är ute och festar mig helt minnesluckad, tvärt om. Jo, nu kom jag på det! Jag bakade ju hela fredagen; fetaost-och oliv bröd samt en himlans massa bullar. Så var det. Jag hann ju inte vara sticktant framför sångprogram alls utan var baktant tills jag trodde ryggen skulle gå i bitar.

I lördags skjutsade jag sambon till jobbet eftersom han var tvungen att jobba extra för att de inte skulle missa en stor affär. Sedan styrde jag kosan ut på landet till mina föräldrar. Jag tror bestämt att jag träffar dem för sällan för de var uppmärksamhetskrävande som jag vet inte hur många 4-åringar på en gång. Pappa satt vid datorn på övervåningen och visade mig släktträd och antavlor medan mamma var på nedervåningen och visade mig arvegodsen som kommit efter de senaste alldeles för många begravningarna i släkten. Som ni förstår fick jag springa som en tätting upp och ner för den halkiga furutrappen när än den ena, än den andra föräldern ropade efter uppmärksamhet. ( Jag hade väldigt trevligt trots springandet, vill jag tillägga om någon av dem nu skulle läsa bloggen)

När jag äntligen började varva ner med lite stickböcker snälla mammsen ville ge bort var de båda ombytta och klara för att hämta upp farföräldrarna och sedan åka till storebror på födelsedagsfirande. Mumsig cheesecake och smarriga kakor bjöds det på till kaffet och trevligt sällskap till på köpet! Jag gillar min släkt, jag kunde inte ha valt dem bättre själv...

Söndagen spenderades med föreningsmöte där vilda idéer blandades med realistiska planer och nästan hela våren och sommaren bokades upp. Det är bara att konstatera att vill man träffa mig eller sambon något under den ljusare delen av året bör man boka oss redan i december. Det är tur att det är roligt att ha roligt! Studiecirklar, speldagar, baddag, marknad, eldning, teaterlekar och sång står på schemat. Helgen avslutades med lite film istället för det jag egentligen borde ha gjort, men varför skjuta upp till imorgon det jag kan skjuta upp till övermorgon?

Nu ska jag sticka en timme innan det är dags för matlagning och boxercise!

Inga kommentarer: