onsdag 2 april 2008

Med hopp om livet

Från och med i fredags kl. 19.00 har jag nu ett socialt liv igen. Eller egentligen har jag inte det, jag måste ju komma ikapp med stickningen först! Hmm, prioriteringar, hur var det med dem egentligen?

Direkt efter tentan blev jag upphämtad av en söt sambo som hade beställt sushi till en tentasnurrig Heldri. Det som återstod av fredagskvällen tillägnades sushi-smaskande och stickning framför tv:n. Lördag och söndag såg ganska lika ut, fast utan sushi och med ett årsmöte på söndagen. Jag har nästan stickat upp första nystanet på min candle flame, påbörjat en experimentmössa och ett par sockor i det gröna water wheel-garnet. Bilder kommer så fort jag hittat ork.

Tentalösningar lades upp på kursforumet igår och jag räknade mig säkert till godkänt, och det är välgodkänt beror på hur generösa de är vid rättningen. Men ett G är ju inte fel det heller. Sambon och jag har bestämt att jag får köpa något för 200:- om jag får G och för 500:- om jag får VG. Jag försökte få igenom att jag skulle få köpa för 1000:- om jag fick U eftersom jag då skulle behöva mest tröst, men det gick han inte med på...

Igår påbörjades delkurs 2, makroekonomi och förutom att jag lärarmässigt sett hamnade i fel seminariegrupp verkar det ganska spännande. Mindre spännande verkar den tidigare betygsfördelningen på tentamen vara: förra kursen fick vi första tentan 70% U och vid omtentan klarade sig bara 50%. Det låter inte lockande. Jämrans vad jag måste sköta mina studier i vår så jag hamnar bland de 30% som klarar sig. Lärarna har visserligen försökt göra om kursen nu med ny litteratur, fler seminarietimmar och nya övningsuppgifter, men det är ju oprövade förändringar så ingen vet om de slår väl ut. Förövrigt har jag just anmält mig till hlöstens två kurser: grundläggande statistik och Handelsrättslig översiktskurs. Statistik känns väl så där men handelsrätt ska bli roligt, eller nyttigt iaf.

Nej nu är det nog bäst att jag läser lite kurslitteratur så jag kan få sticka lite sen.

1 kommentar:

Malin sa...

Håller tummar och tår för att du ska vara bland de 30 procenten. För man måste ju räkna procenten.

Och Water wheel garn, det låter ju spännande..

Förresten så tror jag att min käre sambo tänker firas på lördagen efter sin födelsedag, tror det blir den 12. Men å andra sidan kanske det är bäst att han faktiskt bestämmer och bokar själv!

Ha det, och hoppas du får VG, du förtjänar att köpa nåt roligt för 500:-
M