fredag 4 april 2008

Så trött

Den senaste veckan har jag varit så fruktansvärt trött. Det är en kamp att få mig ur sängen på morgonen. Tack och lov är det ganska lugnt i skolan nu, eftersom en ny delkurs börjat, så jag kan få lov att vara lite trött. Jag förstår bara inte varför. Jag sover gott om natten, lägger mig inte senare än vad jag brukar, tränar som jag brukar, äter som vanligt och ändå vill jag bara sova.

Igår fastnade jag totalt när jag skulle sticka hälen på sockan med falska flätor. Jag har stickan den förstärkta delen och nu ska arbetet delas in i 12+8+12 maskor och så långt är jag med, men när jag sen väl ska börja sticka så får jag inte maskantalet att stämma. Någon som har stickat denna häl förut och kan förklara för mig?

För att inte sitta helt sysslolös lade jag upp maskor för min egendesignade tröja. Jag är egentligen inte helt säker på hur den kommer att se ut, det får växa fram med arbetet. Jag är verkligen inte säker på om den blir bra överhuvudtaget men det är roligt att försöka i alla fall.

Jag tror att det här ska bli en ganska lugn helg med tämligen mycket stickning. Förutom ett eventuellt besök hos farföräldrarna så tänker jag försöka hålla mig undan folk så gott det går. Jag tror jag håller på att gå och bli osocial också. Trött, vresig och osocial låter väl som en trevlig tös att umgås med eller hur? Tur att inte stickningarna kan protestera!

1 kommentar:

Malin sa...

Hoppas helgen blev som du tänkt dig, lite lagom antisocial.

Jag har också lidigt av en lättare trötthet, som fått mig att fundra på om jag är allergisk. För det har varit så mysko. Men å andra sidan, det kan ha att göra med en total avsaknad av träning i en hel veckas tid.

Nu ska jag sätta mig i soffan och glutta på Burn Notice akompanjerat av pianoklinkande från våningen ovanför. Don't you just love neighbours.
Hugs,
M