tisdag 4 november 2008

Den moraliska dilemman

om det egentligen handlar om just moral eller om det kan kallas något annat vet jag ej men:
om man tycker riktigt illa om någon vad gör då? Ska man lida i det tysta och försöka vara "skentrevlig"? Ska man säga som det är: " du är en ganska otrevlig person som jag inte vill vara i närheten av"? Eller vad gör man?

Vid ett tidigare liknande fall körde jag den skentrevliga stilen. Inte öppet otrevlig men heller inte varm och hjärtlig. Tillslut försvann irritationsobjektet utan att jag behövde göra något drastiskt. Än så länge är det samma stil som gäller nu. Jag tycker ändå att man borde känna av när man inte är riktigt välkommen men vissa människor verkar totalt sakna den förmågan.

Nej, tacka vet jag stickningar. De är mycket mindre komplicerade än mänskliga relationer.

Vem tror ni blir president i Usa förresten?

Inga kommentarer: