fredag 28 november 2008

Loppisfynd med julstämmning

Gardin, linneduk, löpare och mässingsljusstake som jag fyndade förra fredagen. Om vi förbiser den fula vita lampan som hänger mitt i bilden är jag väldigt nöjd med mitt julkök!

Jag köpte även juliga gardiner till vardagsrummet. Eftersom vi har ett stort och ett mindre fönster där så blev det gardin över till en matchande kudde (här poserande på kökssoffan). Idag var det således städning och julstök som stod på schemat, studierna hinns nog allt med ändå nästa vecka.

Imorgon blir det lussekattsbakande för min del medan Sambon byter däck på bilen (ett sånt könsstereotypiskt förhållande vi har, men det är ju så otroligt mycket roligare att baka än att svära över muttrar som sitter fast så jag har nog dragit vinstlotten i alla fall). Vännen A kommer sedan på besök, middag och stickning står på schemat. Tvibita och Lill-M kanske också dyker upp framemot kvällningen för på söndag ska det spelas rollspel. Tjhohooo (och stickas så klart)

Julklapp #2 växer stadigt sedan jag bytte stickor, men fort går det inte. Just nu ska jag repetera 8 varv 8 gånger och det första varvet tar ca 45 minuter, det är en himskans massa ökningar där som tar tid. Nu svär jag i alla fall inte lika mycket som jag gjorde tidigare, Lace stickorna är en gudagåva!

2 kommentarer:

Malin sa...

Juligt värre! Här blir det inte pyntat förrän i huset.

Heldri sa...

fullt förståeligt!