torsdag 6 november 2008

Redo

Nu är studierna lagda åt sidan inför tentan. Det jag kan det kan jag förhoppningsvis imorgon också. Nu är det avkoppling och anti-ångest aktiviteter som gäller.

Vet ni hur trevligt det är att kunna blogga samt leta informamtion och inspiration inför syfestivalen samtidigt som man tittar på repris av Project Runway? Inte? Min lilla vättehåla har fått trådlöst internet och en laptop så nu kan jag surfa i tv-soffan. (Erkänn att du såg mig stående i äkta surfposition på soffan, surf´s up, dude!)

Hittills vet jag att jag på syfestivalen ska leta efter:
  • Mysigt sockgarn till två par sockor, ett par i spets och ett flätstickat par.
  • Lyxigt sjalgarn; silke, cashmere, eller härliga ullblandningar
  • Lagom lyxigt garn till slipover, kanske Jakull eller någon lite lyxig blandning med härlig lyster.
Eftersom jag kommer att shoppa för födelsedagspengar känner jag att jag vill kosta på mig något extra. Ni vet, sånt där man drömmer om men aldrig riktigt känner att man vill ta dyrbara "vardagspengar" till.

Böcker eller mönster kommer jag hålla ögonen öppna för också. Sen får vi se om vännen A kommer sig för att skicka med någon pärlbeställning.

Åh, åh, åh! Nu kom jag på att fräcka knappar är ju ett måste att kika efter. Jag är ju mer förtjust i koftor än tröjor så då behöver man snygga knappar!

Inga kommentarer: