tisdag 18 november 2008

Äntligen bilder!

Vi börjar väl med det som var lovat sedan länge: bilder från syfestivalsinköpen. Hrm eller en bild i alla fall...

Längst upp till vänster ser ni 4 stycken 10kr fynd (100% merinoull, superwashbehandlat) som ska bli ett par flätstickade sockor. Sedan kommer två mönsterböcker, den första innehåller blandade beskrivningar från Gotland och den andra sockor och benvärmare från Sticka!. Längst fram till vänster är det toksnygga knappar från någon återbruksaffär de kommer nog sitta dösnyggt på någon kofta. Sist men inte minst är det ent rosa (nu har hon väl ändå blivit galen tänker ni. Rosa, det har väl Heldri inte haft sedan mellanstadiet eller så. Lite galen är jag nog men jag tyckte de andra färgerna var så mjäkiga att det fick bli det här) härva Angoramerino som kanske blir en mysteriesjal "Festival". Med hem följde ju även några slipsar och lite jox till mina denise stickor men det behöver ni inga bildbevis på.

Jag fick ju lite tyg av Mammsen i helgen. Jag tror att åtminstone tre av fyra är någon typ av ullblandning och det fjärde (hundtandsmönstrade) har jag ingen aning om.


Jag ska försöka sy kjolar av dem i mellandagarna, men det ska ni inte tro på förrns ni har sett bildbevisen :)

4 kommentarer:

Nika sa...

Tjusigt! Ska bli spännande att höra hur det går med kjolarna.

Anonym sa...

härligt härligt.. Just tillbaka på jobbet efter lunch och lunchsträning. Det ömmar i armarna. Ouch!
Imorgon lär det ömma mer!

Heldri sa...

Nika: har du tid får du väl vara vara med på mellandags sömnandet och se kjolarnas progress IRL! Jag har visserligen bara en symaskin, men man får väl turas om eller handsy :)

Malin: Usch vad du tränar, jag får dåligt samvete. Ät en chokladbit så känns det bättre ;)

Anonym sa...

Bara för din skull åt jag en chokladbit. Kände att mitt huvud behövde en sockerkick efter natten. Sambon ville ha skjuts så jag kravlade upp tidigt som attan skjutsade honom och åkte och lämnade bilen på den där roliga servicen. Jag håller på att somna och samtidigt inte alls somna för att huvet värker, dumma Sambo!

Bredvid mig ligger sen mellanmål innan träning i form av ett smarrigt fetaost bröd från Kopparlundens surdegsbageri. Mums!