torsdag 13 november 2008

Velighetens mästarinna

fram och tillbaka har jag velat. Jag skriver arbetet. Nej, jag skriver det inte. Jo, jag skriver det. Nej, det är så onödigt. Vill jag verkligen läsa i tre år till, räcker det inte med två? Vad får Civilekonomexamen för genomslagskraft på arbetsmarknaden? Vill jag verkligen stänga mig ute från möjligheten att läsa till civilekonom? Tänk om jag nästa år verkligen vill läsa mer? Ja, ja, jag knåpar väl ihop nåt arbete så får vi se om det blir godkänt, om inte annat så får jag en chans till i vår.

Vel-Fia!

Håll tummarna för att jag ska lyckas få ihop något vettigt innan inlämningstiden går ut och samtidigt hinna med att läsa allt som ska till handelsrätten.

Nästa gång kanske det kommer något mer om syfestivalen...bilderna vill sig inte riktigt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste rubriken "Verklighetens mästarinna" och tänkte det var inte dåligt. Det här blir riktigt intressant. Sen skriver du bara om Velighet. Då läste jag rubriken igen och fattade allt.

Jag förstår ditt dilemma. Har du tiden är det väl som sagt dumt "att stännga sig ute" från framtida möjligheter till vidare studier, men å andra sidan, kan man göra det?

På söndag ska vi till huset och kolla! Och på tisdag kommer tjejen som ska flytta in i vår lägenhet och kollar på tvättmaskinen. Tänkte pracka på henne lite annat smått och gott också. :) Men hon har ingen aning.

Lycka till med velandet!

Heldri sa...

jag har till på fredag nästa vecka kl. 14.00 på mig att lämna in ett arbete. Det ska man ju klara, men samtidigt har jag ju mina normala studier också...

jag har en chans till i vår, men det är lite som att strunta i första tentan och chansa på omtentan. Kan jag få till något nu som blir godkänt så är ju problemet ur världen och jag kan i lugn och ro grunna på om jag tycker att civilekonom är målet. Om jag väljer att ta ut en kandidatexamen i ekonomi efter mina 3 år så kan jag inte bli civilekonom. blärg...

Jag vill också packa och flytta, eller åtminstone få det nystädat!!!