måndag 17 november 2008

Drömmars logik

Inatt drömde jag att jag hipp som happ fick rycka in som receptionist på något företag. Första minuten på arbetet så ringer telefonen och jag svarar. Den som ringer är mamman till en av barndomens klasskamrater. Hon ringer för att meddela att hennes dotter dött i Saudiarabien dit hon tydligen flyttat. Sedan vaknade jag och var kissnödig.

Nu ifrågasätter jag bara logiken bakom att mamman till någon jag inte pratat med på snart 10 år skulle ringa mig på ett arbete jag precis börjat på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Drömmar är så intressanta. Något ligger ofta dolt i bakgrunden, du har kanske tänkt på din klass, och Saudiarabien. :)

Angående ditt inlägg hos mig. Jag försöker komma igång och tycka att det är kul, sen är jag ju bortrest i helgen och måste träna massor för att inte komma efter! Jag har ju kommit in i det nu! Tror jag! Nu är det bara kosten kvar.

Jag tänkte mig att vi börjar vid 9-10 tiden, det ska ju inte vara okristligt tidigt! Sen får vi väl bryta för lunch och avsluta med Adventsglögg. Men vi får höras närmare när det är dags. Det är alltså inte nu på lördag. Vi var bara och kikade på huset för att få lite instruktioner till värmesystemet och ta lite mått.. Sen fick vi lite taklampor, ett par bokhyllor och lite annat.