torsdag 20 november 2008

Äntligen!

Jag tror bestämt att jag just blev klar med mitt skolarbete. Ni vet det där jag har suckat om som var tvunget att göras om jag nu eventuellt vill examineras som civilekonom.

Imorgon ska jag gå igenom det en extra gång och sedan skriva ut. dock övergår det mitt förstånd varför de vill ha företagets årsredovisning som bilaga. Det är 88 sidor och jag kan inte skriva ut dubbelsidigt. Det blir nådiga luntan det. Det vore väl mycket enklare, efter som vi ändå måste källhänvisa till var vi hittat årsredovisning, om de bara klickade ut på internet och läste pdf-filen själva. Men men, vill de slösa på skogarna och miljön så...

nej god natt på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
Därmed finns dörrarna öppna till vidare studier då. Kul för dig.

Jag skall avslöja en hemlighet för dig: Svensk massa/pappersindustri har under de senaste 10 åren aktivt arbetat med att infiltrera institutioner, arbetsplatser, reklamutdelare och andra verksamheter där det finns potential att förbruka papper. Det är nog en sån infiltritatör du har som lärare. Man kan avslöja om de är en infiltratör genom att provocera dem och säga att skog är bäst som biobränsla och att det är skönt att alltfler kraftvärmeverk börjar övergå till att elda skog. Börja de då tugga fradga och stamma och bli röda i ansiktet är det garanterat en pappaersinfiltitatör.

Heldri sa...

om jag får godkänt är dörrarna öppna, annars måste jag gå direkt till ruta ett utan att inkassera bonus, eller nåt. Blir arbetet underkänt får jag göra ett nytt försök i februari eller mars...

åh, nu förstår jag varför universitetet alltid envisas med att vi ska lämna in en massa löjliga uppgifter i tid och otid. det är inte för att bedöma våra kunskaper utan för att stödja pappersindustrin! Genialiskt!