söndag 2 november 2008

Helgens sista skälvande timmar

Det ruskiga partajet igår blev både trevligt, roligt och lugnt. Lagom mycket folk av trevligt slag och inga alls av otrevligt slag! Det är tur att jag har vett att samla på mig bra människor som vänner! Böcker och garn lades till pakettraven. Två olika färger på Lovikka som jag tror faktiskt ska få bli mina alldeles första vantar (efter julklappsstickningar och efter julhelgskoftan). Spännande böcker, bland annat "Låt den rätte komma in", som jag hoppas hinna läsa snart. Jag längtar efter en riktigt bokplöjar-period igen men skolan har en tendens att dämpa läslusten. En ljudbok blev det också, det är ju väldigt praktiskt för då kan man ju sticka samtidigt!

Idag är det lugna puckar i soffan med stickning medan Sambon spelar tv-spel med Dr D och Bananders. Senare blir det köttfärsfyllda champinjoner och ja vad har man till dem?

Jag känner att tentalugnet börjar infinna sig alltså följer jag mina tidigare "rutiner"; först fattar jag ingenting, ungefär en vecka innan tentan börjar jag känna mig lugn och optimistisk och på själva tentadagen tappar jag allt lugn och fattar ingenting igen. Praktiskt eller hur?! Men jag har ju klarat mig utan omtentor hittills och det är min målsättning att fortsätta så. Jag ser i alla fall framemot efter-tenta-sushin på fredagkväll och sedan syfestivalen på lördag!

Inga kommentarer: