måndag 8 december 2008

Baroness Beret a.k.a. julklapp #5

En oförskämt suddig bild men bättre blir det inte...
Baroness Beret

Mönster: Baroness Beret av Susan Powers
Garn: Drygt 50 gram Drops Alpacka, dvs lite mer än ett nystan
Stickor: Denise st 3,75 mm och 4,5 mm

Stickupplevelse över lag: Ett suveränt mönster. Lättstickad, snygg och fantastisk på alla sätt och vis. Jag tror att den kommer att bli en hit på lilla Farmor. Det var härligt att sticka i Alpacka igen, jag hade nästan glömt bort hur mjukt och följsamt det är!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin! Kanske något för mig att sticka när jag kommit förbi de räta och aviga.. :) Och faktiskt lärt mig alla konstiga stickord!

Dagens ordverifiering var lite lustigt: canin

Heldri sa...

den här är faktiskt inte svår alls. Eftersom den stickas runt på rundsticka är det bara räta maskor. Man ökar genom omslag och minskar genom 3 typer av ihoptagningar. Hur lätt som helst!