lördag 27 december 2008

Julklapp #4


Candle flame

Mönster: Candle flame av Linda Clark
Garn: samma som i den jag stickade i våras, handfärgat från Uruguay. Drygt 1 ½ nystan gick åt. (Så nu har jag två nystan kvar att hitta på något med)
Stickor: Rundsticka 3 mm tror jag (kan ha varit 3, 5 mm)

Stickupplevelse över lag: Det gick något fortare med lite större stickor och nu satt mönstret mer eller mindre i huvudet så själva beskrivningen behövdes främst vid starten. Bara räta och aviga maskor kombinerat med omslagsökningar och överdragsihoptagningar är ju inte särskilt klurigt så även detta projekt blev bra avbrott från Laminarian. Jag har planer på en gul/orange/röd Candle flame i grövre garn, sen får det nog vara nog med just detta mönster ett tag. Jag stickar ju inte bara för slutresultatet utan utmaningarna är ju en del av behållningen!

Det blev inga "flärpar" på denna utan jag gjorde några slätstickade varv som avslutning i stället. Känske inte det snyggaste eller mest kreativa men fullt dugligt. Storleksmässigt blev den väldigt bra. Den funkar både som halsduk och att svepa om axlarna.

Mottagare: Mammsen

Inga kommentarer: