tisdag 16 december 2008

Klapprapportering

Nu ligger julklapp # 4 på sträckbänken (även känd som pusselmattan), den blev stor, härligt stor. Det är bra.

Julklapp #2 växer stadigt den med. Just nu går det riktigt fort framåt tycker jag. Jag har beräknat att jag från i måndags var tvungen att sticka 3 varv om dagen för att hinna klart till på lördag och hittills har jag hamnat på 4 varv per dag. Det är riktigt roligt till och med trots att jag har svårt att komma in i mönstret ordentligt. Kanske, kanske blir det en liknande till mig själv någon gång nästa år.

Ordningsföljden för julstickningen blir nog: dragspelsbasker, Mr Greenjeans, någon sjal (det står mellan Laminaria och Sagittaria) och sedan, när vi troligen är inne i mars eller så, ska jag göra ett försök med Smittens till Farbror Gudfadern.

Inga kommentarer: