tisdag 9 december 2008

Slipsprojektet


Tanken är att sy en något kortare än knälång kjol med en lite rockig känsla av slipsar i rött, svart och grått. Klara favoriter bland de slipsar jag har är nr 1, 2, 4, 5, 7 och 10. Nr 6 är något mörkare i verkligheten men är ändå på gränsen till att vara för ljus, men allt beror ju på vilka fler slipsar jag hittar och hur de passar ihop. Fler randiga slipsar behövs tror jag bestämt och gärna att de går åt det mörkare hållet.

Nr 1, 4 och 8 har jag haft sedan länge och är troligen inköpta på Myrorna under min skjorta-och- slips period för nästan 10 år sedan. Nr 2 och 10 köpte jag av Återbruket på syfestivalen nu i höstas. Resterande slipsar (3, 5, 6, 7 och 9) är efter min Sambos far.

Nu ska jag gå och baka en sats lussekatter till så vi har något att mumsa på när föreningen ska fira lucia på lördag!

2 kommentarer:

Nika sa...

Jag gillar idén!

maria carlander sa...

tack, och lycka till med slipsarna!