fredag 12 december 2008

Definitivt, möjligen, kanske

Jag tror jag har bestämt mig för vilken tröja jag ska sticka i jul av det där svart/grå/vit randiga garnet jag pratat om tidigare.

Först funderade jag på den här, sedan på den här men nu har jag som rubriken antyder troligen bestämt mig för en Mr Greenjeans. På Ravelry har jag sett den i bredrandigt garn och det verkar funka riktigt bra. Jag är väldigt sugen på att prova att sticka en top-down raglan kofta och flätor är ju alltid roligt så då verkar det här mönstret perfekt.

Jag tycker fortfarande att de andra två mönstrena är fina och vem vet kanske blir de också stickade vad det lider.

Men först måste jag bli klar med julklapparna. #4 har inte alls långt kvar och sedan blir allt fokus på #2. Visst är ni väl nyfikna?! Jag lovar att bilder kommer (efter jul).

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en mycket fin kofta! Favoriten av de nämnda, även fast jag gillar den med luva också.

Jag har nu maskat av den första av mina värmare, tog lite tid. :) Nu ska jag bara sy ihop den för att se om den blir för tajt eller alldeles lagom? Den andra kommer gå fortare!

Jag är förresten mycket nyfiken, men får stilla den nyfikenheten med en flaska bubbel ikväll. Första fredagen i huset!