lördag 20 december 2008

Midvintergästabud

Ikväll firar föreningen midvinter med härligt gästabudsknytis. Sambon och jag bidrar med honungssmör, två sorters färskost (timjan och gräslök) samt härligt hembakat bröd efter mosters norrlandsrecept. Till mig själv har jag kanelkryddat en flaska vin som verkar mycket lovande, ska bara passa mig för att bli alltför på "kanelen". Jag ser fram emot en trevlig kväll med trevliga vänner!

Vet ni vad?! Julklapp #2 är avmaskad!!! Långt innan julafton till och med, kors i taket. Imorgon ska jag försöka blocka den så får vi se vad som händer för just nu ser den pinsamt liten ut... Jag har nystat mina två nystan visjögarn till dragspelsbaskern så snart är den igång också. Det är så roligt att sticka!

Mindre roligt är att rimstugan verkar ovanligt trög i år. Än så länge har vi bara lyckats komma på rim till två klappar och det kommer man ju inte långt med. Skärpning!

Med årets julkort (självklart hemmagjorda) önskar jag er alla en riktigt god jul!

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Gog Jul och ha de så gott.
Eva.

Eva i Halmstad sa...

God Jul menar jag så klart, inte alltid så bra att vara snabb =)