måndag 14 december 2009

Check!

Julklappsshoppingen kan bockas av, det saknas något litet paket extra till Sambon precis som han saknar nått litet till mig. Fast det är nästan att jag är lite avundsjuk på Bror och Malin i år och en av mammas klappar är inte helt fel den heller. Vilka bra klappar folk önskar sig! När näst sista klappen var inhandlad föll snön över staden och det kändes alldeles som att vara mitt i en snöglob.

Till Farmor och Farfar har vi inte lyckats hitta på något än, men det kanske vi löser ihop med Bror och Malin. En liten middag i endera staden, eller något annat som inkluderar tid med oss barnbarn brukar alltid uppskattas.

Så hos Mc-chick som sticks att vinterns Knitty har kommit. Jag gillar verkligen designen på Pyroclastic men hoppas på att någon på Ravelry kommer med ett förslag för att sticka dem toe-up. Zora var också fin. Tentacular var verkligen helknäpp, kanske konstig nog för att jag ska kunna lura i Hattur att det är något Cthulu-aktigt...

3 kommentarer:

Toril sa...

Ja julklappar är kul så länge man känner att man har råd å ge det man verkligen vill...ett litet krux för mig..å kul att du hittat till min blogg å så rart skrivet att du blev berörd av mina texter. Det värmer ska du veta:) välkommen tillbaka!

Zandra sa...

Jag håller med, de passar verkligen i vitt! Jag har stickat efter Swallowtail som finns som gratis download på Ravelry. Ganska enkelt även för en spetsnovis som jag :-)

Heldri sa...

Toril: Jag kommer nog garanterat att kika in hos dig igen!

Zan: Åh sjutton var det en Swallowtail, det såg jag inte. Jag kom inte ihåg att den hade det liljekonvaljliknande nupp mönstret.