onsdag 2 december 2009

Ser man på

Jag har börjat sticka på ett par Celty mitts. Det var egentligen inte meningen, jag hade tänkt sticka klart Sambons tröja. När startitisen sätt in har man helt enkelt inte något val. Fast jag vet inte om de blir så där fasligt bra egentligen. Vantarna alltså. Det är slätstickning på undersidan av handen och jag misstänker att den kommer att kännas väldigt slapp och trist där. Tål att tänkas på.

Visst är det underbart kallt och krispigt ute nu? Med blå himmel och fullmåne också till på köpet. Nu är det bara snön som fattas! Imorgon ska jag bättra på julstämningen genom att baka kisselutter, eller lussekatter som vissa kallar dem. Har ni provat att ha vitchoklad istället för mandelmassa i saffranslängderna? Det blir kalasgott och beroendeframkallande.

Annars längtar jag mest till helgen!

Inga kommentarer: