måndag 7 december 2009

Utmaning

I helgen fick jag en utmaning av Farbror Gudfadern i sann "So you think you can knit"-anda. Ett par tillsammansvantar, hålla-handenvantar eller smittens, kalla dem vad du vill, ska stickas - och jag har helt fria tyglar. "Var kreativ", sa Farbrodern och det tog jag genast som en utmaning om att designa vantarna själv!

Garnet är jag rätt bestämd på redan och jag vet att jag ska ge mig på ett försök med två färger. Svart är givet som bottenfärg men jag har inte bestämt mig för mönsterfärgen än. Mönstret är ju för övrigt inte ens designat än, jag måste leta referensmaterial och inspiration från finland, uppsala musik och konst först.

Det här blir ett projekt att götta sig åt riktigt länge!

3 kommentarer:

Malin sa...

Låter spännande. Jag tittar på mina mängder kampes garn och undrar vad det ska bli av allt.. Jag satt och rullade nystan hela kvällen igår, efter pepparkaksbaket, och har därmed "bara" 3 kvar, Men jag behöver inte gör nåt åt resten just nu, har ju gott om jobb att göra innan jag är där.. :)

Heldri sa...

Om du fortsätter köpa garn på härva kommer du snart se storheten i en nystmaskin!

Trots ett massivt garnlager känner jag att jag också vill köpa garn minsann. Jag kanske får ta och belöna mig lite när uppsatsen väl är inlämnad.

Malin sa...

JAg ser faktiskt redan nu storheten i en nystmaksin. Men jag ser också min snålhet, och ett visst köpstopp!