fredag 4 december 2009

Weekend delight

Nu är det helg!
Jajamen så är det.


Till vänster och höger ser ni drops nya garnkvalitet Delight i färgnummer 06 respektive 02. Det är ett sockgarn med "handspunnen struktur" av 75% superwash behandlad ull och 25 % polyamid. Två nystan av vardera färgställning hamnade i min ägo igår som tack för att jag lagat en tröja åt Sambons syster.

Det är en faslig tur att jag kan garnianska flytande för de fyra nystanen talade genast om att de ville bli handlovar (stackars Sambon hörde ingenting han). Det blir något att roa sig med i julhelgen tillsammans med de garner jag fick i födelsedagspresent. Hur lång är en julhelg egentligen? 5 månader är väl inte att ta i, eller? Det är i alla fall så lång den skulle behöva vara för att jag ska hinna med allt jag vill göra och allt Sambon och jag har planerat.

Ikväll ska jag leta present till kusinen innan jag däckar i soffan. Imorgon ska vi hämta världens bästa Farmor och Farfar för att åka till Farbrodern och gratulera en Nallenon.

Inga kommentarer: