onsdag 9 december 2009

Herman the kakastrof

Igår fick Herman sin sista måltid och ynglade av sig till totalt 5 delar. En del hamnade i frysen som ett framtida experiment, två får stå kvar på bänken som vanliga Herman och de sista två skulle bakas kaka av idag. Herman smakar väldigt gott, men han ville inte bli färdig i ugnen och fastnade fullständigt i formen. Uppstjälpt på ett fat ser han ut som en riktig kakastrof men man ska ju inte döma boken efter omslaget så kanske får Herman komma fram till torsdgasteet imorgon.

Bättre gick det med Celty mitts. De är nu avmaskade och klara, dessutom mycket snygga. Bilder och ordentlig bloggning kommer. Nu vill jag få klart Sambons tröja så jag får sticka fler sjalar och handlovar åt mig själv. Julstickningen ser det ut att bli dåligt med i år.

3 kommentarer:

Malin sa...

oj, var Herman svår att få till i ugnen..

Vad gjorde du för smak på honom. Såg att man kunde göra allt möjligt. Men jag har svårt att förstå hur en surdeg ska kunna bli en god kaka.

Min påbörjade Echo Flower Shawl avbröts, men kommer att göras igen i natursvart istället, och med en glad Malin som mottagare.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Aldrig hört talas om en sån där Herman förut.. Lät väldigt speciellt måste jag erkänna..

Heldri sa...

Malin: Nja, det var bara lite svårt att vara helt säker på att han var färdig. Vi tog ut den för tidigt och när vi hade gräddad färdigt satt han fast i formen, men om man smörar och bröar formen ska nog inte det vara något problem. Jag gjorde enligt det recept som kom med (olja, rivet äpple, socker, mjöl, bakpulver, choklad, nötter och kanel) och han blev en riktigt mumsig herre.

Helen-rutan: nej det var första gången för mig med. Riktigt spännande att följa hans utveckling och se så han fortfarande bubblar. Och slutresultatet blev väldigt gott!