torsdag 10 december 2009

Men gasa för i h-vete!

Ska det vara så svårt att gasa lite ibland?
Som när man ska ut på en motorväg till exempel...
att nöja sig med 60 km/h och krama påfarten trots att det inte är några bilar i vägen är inte helt ok tycker jag.
Att vänta tills rödljuset har varit grönt en god stund innan man överhuvudtaget flyttar foten från bromsen till gasen är inte heller ok enligt mig.
Att stanna mitt i en rondell för att låta bilar åka in i rondellen är inte något jag som bakomvarande bilist uppskattar.
Att praktiskt taget parkera bilen innan man svänger är också något som stör mig.

Jag är visst en liten irriterad bilist jag....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kör dina medtrafikanter bättre när du blir förbannad ?

Känner du att den positiva energin flödar när du blir ilsken på sådant du inte kan påverka?

Trevlig helg!

Din lugna, trygga och harmoniska Farbror

Malin sa...

Jag säger "gooosfraba" i sann Anger Management-anda.

Och meddelar att en önskelista kan vara på g nu. Den är nog till hälften klar.

Bluewhiskey sa...

Fniss..
Dom där som svänger ut i vägen när dom egentligen har väjningsplikt då, och som sedan verkar tycka att 30 är en bra marschfart.. Och som sedan tar av på nästa avfart. Vad fan skulle dom ut framför en att göra???

Jodå, nog kan man ibland bli vansinnigt irriterad ute i trafiken.
Fast det hjälper ju tyvärr föga, dom verkar inte bry sig ändå ;p

Heldri sa...

Farbror: nja, det gör jag väl egentligen inte. Samtidigt tror jag att mina små svordomar i bilen även ger utlopp för ilska som annars skulle drabba personer i min närhet och då jag är en konflikträdd person känns det här som en hyfsad lösning...

Malin: gooosfraba - det var nåt nytt. Jag skulle nog behöva anger management för att lära mig uttrycka ilska!

Bluewhiskey: åh, dem glömde jag! Visst är det fantastiskt hur bra "man" kör och hur illa alla andra kör...

En som är fruktansvärt bra på att köra bil sa...

Se filmen Anger Management. Underbar.