måndag 20 juni 2011

Fusk?

Jag försöker lära mig gå i skor med lite högre klack. Det är inte det lättaste för någon som bäst trivs barfota eller i kängor, tennisskor eller andra skor som tillåter tåviftande.

I examenspresent till mig själv unnade jag med dessa skönheter med kilklack:


(Jag köpte dem visserligen för pengar jag fått i födelsedagspresent, men vi kan väl säga att det är både födelsedagspresent från Farmor och Farfar och examenspresent från mig själv eller hur?!) 

Jag är nästan lite förälskad! Det är inga problem att gå i skorna, de skaver inte, klämmer inte. Jag får inte ont i trampdynorna efter fem minuter.  De är som gjorda för mig, helt fantastiskt med tanke på vilka problem jag  brukar ha med skor. Frågan är bara, är kilklack verkligen klackskor? Är det inte fusk?


4 kommentarer:

4U2 sa...

Nej då, ta bara bort prefixen! Var har du köpt de? Har också svårt med skor ... :)

Dea sa...

Det är allt annat än fusk. Du är ju inte platt på marken ;)

Heldri sa...

4U2: På Eurosko, de finns här: http://www.eurosko.se/kategori/292/finskor.html
Fast jag hittade dem med 30% rabatt eftersom butiken skulle upphöra i stadens stora köpcentra, annars hade nog min inre Joakim von Anka protesterat alltför mycket.

Dea: Nej, jag känner mig väldigt upphöjd i skorna. Det är till och med så att jag nästan når upp att stjäla kyssar av Långeman utan att behöva be honom om hjälp! Fast lite fusk känns det allt när de är så lätta att gå i...

Malin sa...

Vad jag blir "avis". Har gått i skoaffärn för att hitta sköna fotriktiga sommarskor, men går bet. Överallt finns finfina skor och allt vad det nu är, men inget som kommer passa en gravid kvinna i sina bästa år under en varm och skön sommar.