lördag 18 juni 2011

Snubbel på mållinjen

Jag hann inte riktigt färdigt med klänningen. Ärmarna ska fållas, kjolen ska minskas i midjan och sys fast på överdelen för att sedan fållas. Klänningen blir förresten alldeles förskräckligt "over the top". Jag menar när bär man en vindruvsklänning egentligen?


 Jag är väldigt nöjd med hur överdelen sitter, men jag kanske gör om ärmarna till släta istället för puff. Jag tror att puffärmen bidrar en del till känslan av att klänningen är lite för mycket. Längden på kjolen kommer att bli runt knäna, strax nedanför tror jag. Det blir nog snyggt med min puffiga underkjol som fyller ut kjolen lite. Sen kommer jag nog vilja sätta någon typ av bälte i midjan.

Nyfärgat hår sen igår. Helt oborstat efter att ha sovit på det fuktigt så frisyren ska nog inte kommenteras. Färgen blev bra tycker jag.

6 kommentarer:

disa sa...

Du ser finfin ut i klänningen och nyfärgat fint hår!! =)

Malin sa...

Ja, lite mycket var det allt med mönstret.
Den kanske skulle lämna ett lugnare intryck som en axelbandsklänning och sen en bolero till? Annars är det en snygg modell.

Själv funderar jag på vad jag ska ha för sommarfint på sommarfesten med jobbet ikväll. Vad finns i garderoben och vad kan rymma en Teobaldmage.. Hoppas på nåt fint men vi får se.

Ha så trevligt ikväller.

Heldri sa...

Tack Disa!

Vet du Malin, jag tror du kan vara inne på rätt spår där. Jag blev ganska nöjd med ärmhålen så jag tror att de skulle kunna funka med bara en infodring och skippa ärmarna. Frågan är ju bara hur jag ska göra boleron och i vilken färg. Trevligt problem det här!

Dea sa...

Jag håller helt med Malin. Blir nog bra till slut :)

Hedvig sa...

Jag tycker klänningen blev toppen och anser absolut att puffärmarna ska vara kvar :)
Håret blev också jättefint. Ska också försöka bli redhead snart...

Heldri sa...

Här blev det blandade bud om ärmarna!
Jag tror bestämt att jag gör färdigt ärmarna med puff och sen får jag se om det är för mycket. Jag tror att utseendet kommer att ändras en del när ärmarna är fållade och allt är färdigt. Ser det tokigt ut då får jag väl kapa ärmarna och göra en infodring för axelband.