söndag 5 juni 2011

Utmärkt

Mitt under min skolstress fick jag en fin utmärkelse från Hedvig, jag tänkte att det kanske är dags att blogga den nu. Bättre sent än aldrig brukar man väl säga när man är pinsamt försenad...


Med awarden följer en uppmaning att berätta åtta saker om mig, så vi får väl se vad jag kan locka fram ur garderoben.

  1. Jag har en skev syn på vad som är medellängd bland män. Efter snart 11 år med en sambo på 1,96 och med flertalet vänner runt 1,90 upplever jag killar som är runt 1,80 som relativt korta. Något orättvist kan man tycka med tanke på att jag själv bara är dryga 1,60.
  2. Jag var måttligt intresserad av syslöjd i skolan och valde träslöjd på högstadiet. Intresset för den textila slöjden vaknade först när jag en sommarpraktiserade i butik och behövde ha något i händerna mellan kundbesöken. Först blev det virkning och sen har det bara fortsatt, det finns mycket kvar att lära!
  3. Jag älskar kostymfilm av alla de slag oavsett tidsperiod och verklighetsförankring.
  4. Brysselkål, lever och blodpudding är de få saker jag inte alls kan tänka mig att äta, annars är jag allätare och provar gärna nya rätter och smaker.
  5. Drömmer om att få det beryktade skinnet på näsan men misstänker att konflikträdsla kombinerat med en vilja att få alla att känna sig nöjda gör det svårt att uppnå.
  6. Känslan av gräs mot bara tår är bland det bästa jag vet.
  7. Jag vägrade att lära mig läsa och skriva innan jag började skolan. Jag skrev mitt namn baklänges och gjorde min Farmor orolig när jag hävdade att det inte spelade någon roll var "kroken" (S) satt. 
  8. Jag vill lära mig att gå avslappnat i klackskor, antar att det bara är att sätta igång att träna.
Sedan kunde man även skicka awarden vidare till tre bloggar man gillar men eftersom jag gillar alla bloggar jag läser låter jag det vara upp till var och en av er att känna er träffade och berätta åtta spännande eller ospännande saker om er!

3 kommentarer:

Malin sa...

googlade på löpknut och gjorde såna i alla fall på halsbandet. Tack så mycket, det var perfekt!

disa sa...

Roligt att få veta lite mer om dig!! =)

Hedvig sa...

Alltid kul att få läsa lite mer om folk! :)