torsdag 9 juni 2011

Bolero med smak av polkagris

För att fira att det är sommar och för att roa mig mellan alla jobbansökningar  har jag påbörjat en liten bolero.

Ni får ursäkta bildkvaliteten
jag orkade inte anstränga mig mer än så i värmen.
Det är 100 % restgarn ur gömmorna! Det vita är Struktur från Järbo som blev över efter att jag stickade boobtulipboleron. Det vinröda är rester av det hiskeligt billiga loppisfyndet som jag stickade FLS av. Tanken är något liknande boobtulipboleron fast utan spetsmönster. Eftersom jag freestylar helt utan mönster och beräkningar vet man dock aldrig vad det blir. Det orangefärgade garnet är en virkad uppläggning för att jag ska kunna plocka upp maskor i halsringningen och sticka en snygg kant när allt är klart.

Imorgon ska jag även försöka få till ett vettigt mönster till en klänning av ett annat gammalt loppisfynd, men mer om det imorn. Nu blir det zombiefilm och nygjord rabarber/jordgubbssaft!

Inga kommentarer: