onsdag 22 juni 2011

Nya tyger

Brände det sista av julklappspengarna på 0.3 m, 2.5 m och 1.5 m tyg idag.


Det ska bli åtminstone en kjol (prickig) och en klänning (dödskallar och rosor).

Kjolen tänker jag mig väldigt enkel med resår i midjan. Klänningen får nog samma liv som vindruvsklänningen men sen bubblar idéerna för mycket, jag får nog skissa lite innan jag bestämmer mig helt. Jag hade gärna köpt några meter svart spets också, det fanns en som var som gjord för att ha i nederkant av klänning eller kjol men det får bli när jag har en inkomst igen.

5 kommentarer:

disa sa...

Läckra tyger, blir roligt att se sedan vad det blir av dem! =)

Nika sa...

Snygga tyger! Tycker att du är så duktig som gör så mycket kläder till dig själv.

Dea sa...

Så läckra tyger! Jag har klippt ut mönster för min klänning nu så får vi se hur det blir. Vi får kolla på mönster tillsammans sen. Ska bli så kul att se hur dina kläder blir! Du är superduktig!

Pixi sa...

Ohhh vad snyggt det kommer att bli!! Kan knappt vänta att se det färdiga resultatet!!=)

Hedvig sa...

Cooolt!