torsdag 16 juni 2011

Idag:sömnad

Förra veckan hintade jag om att jag skulle sy en ny klänning av ett gammalt loppisfynd, nämligen det här:


Eftersom någon (läs: jag själv) hade gömt (läs: ställt en massa saker på) det mönster jag skulle använda blev det inte så. Idag måste jag ha fått några droppar kraft och inspiration i förmiddagskaffet för nu är jag igång. När jag hade klippt ut ett nytt mönster och skulle tråckla ihop det för att kolla passformen hittade jag givetvis det mönster jag letat efter hela veckan. Men men nu har jag ett i reserv om nåt av dem skulle förläggas igen.

Tydligen har jag haft tyget liggandes ända sen juni 2008 så det var väl på tiden att jag fick tummen ur. Som ni kan se i inlägget var planen en klänning med ganska raka linjer och att loppisfyndet skulle lugnas ned med ett vitt bomullstyg. Konstigt nog är det inte riktigt så klänningen jag syr ser ut. Hur det blir får ni se när den är färdig, vilket jag hoppas på ska vara senast i morgon kväll så jag har en ny klänning till lördagens festligheter.

Lite inspiration till olika urringningar, ärmar, dekorationer m.m. kan man hämta från modcloth.com. Det ska jag göra nu för att komma vidare med klänningen eftersom jag inte har någon konkret bild av hur jag vill att slutresultatet ska se ut.

1 kommentar:

Hedvig sa...

Spännande! *nyfiken*