onsdag 2 juli 2008

Candleflame klar

Candleflame
Mönster: Härifrån
Stickor: 2 mm rundsticka i olika längder i takt med att arbetet växte
Garn: Handfärgat garn från Uruguay, ett tunnt men starkt garn som var trevligt att sticka med. Nu har jag 3½ nystan kvar som jag inte har någon aning om vad jag ska använda till...

Candleflame var ett trevligt mönster, lättstickat när jag väl fattat principen och resultatet är fint. Stickningen blev lite långdragen (påbörjade sjalen i februari) men det skyller jag på det tunna garnet samt andra stickningar som råkade komma till under tiden. Hur som helst är sannolikheten stor att fler Candleflame sjalar komer att bli stickade i framtiden, dock i grövre garn och något större. Den här är ganska lagom att ha som halsduk men lite för liten att ha över axlarna.

Och en suddig närbild på "flärparna" jag stickade i överkanten.


Till ett boxpass, en onsdag i en solig park, behöver man:
  • ett par mitsar
  • ett par handskar
  • en Mp3 spelare med schysst hårdrock
  • 2 set hörlurar
  • 1 vän.
Jag valde vännen A som rekommenderar alla att äta mat i lagom tid innan ett träningspass för att undvika illamående. En vattenflaska kan även vara bra att ha med sig, samt en filt eller liggunderlag för mag- och ryggövningar.

OBS! denna aktivitet har hög stirrfaktor bland solbadande stadsbor och rekommenderas därför inte till den blyge. Men skönt var det i alla fall!


Till A:
många
olika
mönster
för
att
sticka
handlovar

1 kommentar:

Malin sa...

Fin sjal. Men håller med om det skulle vara trevligt med något över axlarna.

Schysst med utiparken-träning. Sånt kan vara lite roligt. Jag minns för lääääänge sen hur jag var med på fäktläger och vi stod utanför Västerås Slott och fäktades. Det kom många och tittade på och ville pröva. Lite roligt ändå.

*Gröna tajts är dagens val*