lördag 24 september 2011

Blandat: 11 år + dagen + uggla

Jo, jag hann nästan färdigt med märlorna i torsdags men jag har inte haft tid/motivation att fota dem än. Igår var det träning, jobbletande, och firande av Svärmor som fyllde 71år.

Idag firar jag och Långeman 11 år tillsammans. Det är inte klokt vad åren går!

Än så länge har dagen inte varit så fasligt romantisk. Vi inledde med en tur till miljöstationen för att slänga lite som rensats ut från förrådsrummet. Detta följdes upp med ett besök på Rusta där vi köpte billigare plastlådor än vi trodde (29kr jmf 69kr). Efter lite matshopping på Maxi har Sambon nu fyllt plastlådorna med sin motsvarighet till garn (dvs allt möjligt som fungerar till terrängbygge: frigolit, gamla pennor, plastväxter, kartong m.m.) medan jag har diskat och pysslat.

Resten av kvällen tänker vi tillbringa på en luftmadrass (vår soffa är inte riktigt mysanpassad) framför tv:n, först med Champions of Norrath och sen med ostbricka och film.




Sen måste jag bara tipsa om det söta gosedjuret i form av en uggla som finns på bloggen the Purl bee, jag hittade den via Ravelry. Så söt! Jag tror bestämt att jag måste rota igenom garnsamlingen för att se om det inte går att sticka något liknande till Brorsbarnet, men det får nog bli julklapp i så fall.

3 kommentarer:

disa sa...

Grattis!! =)

Anonym sa...

Jag vill ha en uggla! Om du behöver provsticka får du gärna göra en till mig, jag betalar. :) Och grattis till de 11 åren! Kram, Långemans syster

Heldri sa...

disa: Tack :)

Långemans syster: vi får väl se vad vi kan hitta på ;)