torsdag 8 september 2011

Startitis vulgaris

Jag har insjuknat i en släng av gammal vanlig hederlig startitis, en sjukdom de flesta som handarbetar drabbas av titt som tätt. Åkomman yttrar sig främst genom en viss oförmåga att avsluta projekt samtidigt som den drabbade upplever ett stort behov av att påbörja nya projekt.

I helgen frågade Nika om jag och/eller Dea kan virka. Hon ville få lite tips och stöd för att virka en filt av mormorsrutor. Eftersom vi gillar att virka både Dea och jag tyckte vi att det vore trevligt att ha en liten virkjunta under hösten och virka filtar alla tre. Jag frågade därför Bror och Malin om de ville ha en filt till Bönan, jag står för virkningen och de för garnet. Perfekt lösning för alla parter visade det sig då Malin gärna kunde tänka sig en virkad filt men inte ville virka den!


Jag skulle bara virka någon enstaka ruta för att komma igång innan vi hjälper Nika...



Det är ju så roligt! Bara en ruta till, bara en färg till...

4 kommentarer:

disa sa...

Ja, den åkomman lider jag av mest jämt!! *skrattar* Mormorsrutor är så roliga, jag har en korg full, och virkar någon nu och då, men lyckas aldrig bestämma mig för vad det ska bli av dem......

Heldri sa...

:) när du minst anar det har du ett helt överkast av mormorsrutor, gäller bara att sy/virka ihop dem också

Malin sa...

Käranån!

Här går det undan.. ;)
Och det ser bra ut!

Dea sa...

Snyggt! Vi får titta på en helg som kan passa :)