torsdag 15 september 2011

En torsdag i mitten av september

God lunch på er!

Vad har ni för er en dag som denna?
Själv har jag det lite långtråkigt från och till, så där som man har ibland när man är arbetssökande. Jag försöker ta tag i små projekt här hemma utöver att sköta marktjänst medan Sambon jobbar. Idag har jag till exempel börjat gå igenom alla de Allt om handarbete som jag fått från min moster. Jag sparar de tidningar som har sömnadsmönster jag är intresserad av. Ur de andra river jag ut stickbeskrivningar, sömnadstips och annat gott och blandat.
En av många högar

Det kommer att bli en hel del kvar, dels är det väldigt många tidningar (från slutet av 90-talet till ca 2006 har jag för mig), och dels är jag ganska selektiv och väljer bara sånt jag verkligen, verkligen är intresserad av. Om någon/eller några av mina vänner skulle vilja plocka resten av russinen ur kakorna eller kanske till och med  ta hela klabbet som blir över är det bara att hojta. Vet inte hur länge jag sparar tidningarna när jag väl gått igenom dem, nån vecka eller två kanske, så vänta inte för länge.

6 kommentarer:

Hedvig sa...

Duktigt av dig att rensa! Har försökt övertala min mor att göra det i hennes enorma Allt om handarbetes-hög...

Heldri sa...

Ja, jag har insett att jag aldrig kommer mig för att bläddra i dem. Då är det bättre att plocka ut det jag är intresserad av och katalogisera det i pärmar istället. Mer plats, mer ordning och reda, mer handarbetslust!

Nika sa...

Jag tar gärna en titt bland det du tänker göra dig av med.

Dea sa...

Skulle kunna tänka mig en titt. Alltid kul med mer idéer :)

disa sa...

Man mår alltid bra av att ha fått rensat lite!! (när det väl är klart....) =)

Heldri sa...

Nika och Dea: Då får ni samsas eller fightas bäst ni vill :)

disa: precis, det gäller att ha slutresultatet i åtanke medan man gör det tråkiga arbetet!