torsdag 1 september 2011

Äppel päppel piron paron

Igår kväll åkte jag och Sambon till Dr D för att göra lite förberedelser inför föreningens 10 års jubileum nästa helg. För att bryta lite mot de stereotypiska könsrollerna sa jag åt grabbarna att laga mat medan jag grävde eldgropen. Det ska bli helgrillat lamm på gästabudet och till det behöver vi en ordentlig eldgrop.

Efter maten krattade Sambon sand i botten av gropen medan jag plockade fallfrukt i Dr D´s trädgård tills jag skämdes. När plastpåsen var full tyckte jag att jag skämdes ordentligt, tills jag insåg att det inte ens syntes att jag plockat nåt...


Nu blir det ett besök hos Mamma för att låna hennes hushållsassistent och göra mos. Mums!

4 kommentarer:

disa sa...

Det blir mumma med egengjort mos! =)

Malin sa...

Mums med mos. Tror dock inte att våra tre äpplen räcker till mos. Kanske till en liten paj till mig och Darling.

Heldri sa...

disa: Absolut, det är bästa sortens!

malin: klart 3 äpplen räcker till mos,det räcker bara inte till så mycket... ;)

Malin sa...

tror en paj skulle vara godare än den lilla klick äppelmos..