tisdag 20 september 2011

Höstens rödaste ros

Kommer i form av en utmärkelse från Knyppeltanten. Tack så mycket, det är alltid roligt med uppskattning! 

Till utmärkelsen hör att mottagaren svarar på några frågor, så det kan jag väl göra.


Varför började du blogga?
Malin hade ju haft sin blogg ett tag och det verkade ju vara ett smidigt sätt för att hålla familjen uppdaterade. Sen upptäckte jag att det fanns handarbetsbloggar och det var ju väldigt lockande. Att kunna dokumentera mitt skapande både för egen del men även för att kunna dela med mig till likasinnade är toppen! 

Vilka bloggar följer du?
De som finns i högerspalten och så en himskans massa fler. Det är mest handarbetsbloggar, några om historiskt återskapande, några med vintage/klänningsinspiration och lite annat  smått och gott

Vilka favoritfärger har du?
Svart är en utmärkt bas som gärna kompletteras med en kraftfull röd eller grön eller kanske lila.  

Vilka favoritfilmer har du? 
Oj, det var inte lätt. Det finns ju så många! Mask, jag har en liten crush i Sam Eliott - rösten, mustaschen, glimten i öga, jag spinner som en katt. Nästan alla filmer i Hellraiser-serien, Pinhead är bästa cenobiten genom tiderna! Sweeney Todd: The demon barber of Fleet street, en mörk musikal med Johnny Depp, Alan Rickman och Helena Bonham Carter, ytterligare tre skådisar jag gillar skarpt. Sen gillar jag det mesta med Christopher Walken och Rutger Hauer. Genremässigt älskar jag skräckfilm, thriller, wasteland, fantasy och Zombie. Eller va fan, jag gillar film helt enkelt!

Vilket land drömmer du om att åka till?
Hmm det är många det! Jag skulle vilja göra en roadtrip i USA, gå på en walkabout i Australien, se vackra vyer i Nya Zeeland, träna spanskan i Sydamerika, förstå varför "alla" åker till Thailand, uppleva Afrika och så vidare. Sen finns det massor kvar att uppleva i Sverige och än har jag inte varit i Finland så det drömmer jag också om.

Sen får man gärna skicka utmärkelsen vidare till 5 bloggar med färre än 100 följare. Jag tycker istället att de som vill kan få svara på frågorna och känna sig alldeles utmärkta ändå!



3 kommentarer:

Malin sa...

Och jag gick in och läste januari inläggen från 2008. I det sjätte hittar jag en text som man inte skulle kunna gissa idag. Du ställer dig frågar om du verkligen skulle använda en sjal om du gjorde en av det flammiga garnet från Uruguay (?). :)
Jag tror du använder sjalar!

Om jag inte minns helt fel så blev det flammiga garnet en candleflame..

disa sa...

Vad roligt att få veta mer om dig! =)

Heldri sa...

Malin: hahaha visst blev det en candleflame, (eller två, mamma fick en också) och jag har fortfarande garn kvar. Ska jag vara ärlig tycker jag egentligen att flammigheten är ganska gräslig men den är ju så förbaskat mjuk att jag inte kan göra annat än älska den!