lördag 12 juli 2008

Det närmar sig

När köttfärsen har tinat är det matlagning och sedan ska jag iväg till jobbet. Ett kvällspass och sedan dagpasset imorgon sen kör iv så det ryker. Jag har redan packat mina kläder, Sambon får packa sitt plus det gemensamma imorgon medan jag jobbar. Stickning och bok packar jag ner alldeles innan vi åker.

Just nu mår jag lite halvkonstigt. Kallsvettas, har huvudvärk och känner mig yr. Jag har lite svårt att känna om jag verkligen är på väg att bli sjuk eller om det är något ångest framkallat. Mitt första jobb som personlig assistent har på många sätt och vis skadat mig. Det ställe jag är på nu under sommaren är verkligen toppen på alla sätt, men ändå kommer ångesten smygande. Rädslan för att göra fel, inte duga, bli skälld på för något jag inte kan rå för. Avskyn för att jobba när sambon är hemma växer sig starkare. Jag försöker trycka ner känslorna, jag vet ju att allt kommer att gå bra, men ibland är det svårt att stå emot. Tur att jag snart får andas lite sjöluft vid stugan!

Vi får se om jag hinner slänga in några ord här innan vi far imorgon, annars får ni ha en trevlig vecka så skrivs vi på fredag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du duger, gumman!
Självklart - du är ju världens bästa fikaoas-vän! ;)

Stoor kram!
Ravn

Heldri sa...

Tack gumman! Du är för söt!