onsdag 23 juli 2008

Misslyckad montering

Efter en förhoppningsvis lagom hård blockning började jag igår montera boleron. Jag vände och vred på bitarna för att vara säker på att allt skulle bli rätt. Sedan började jag virka ihop axelsömmen. Det blev verkligen jättesnyggt - tills jag insåg att höger framstycke inte ska sitta ihop med vänster bakstycke. Det vara bara att repa och där försvann lusten att montera. Jag tycker överlag att det är skittråkigt att sätta ihop de olika delarna och när det sedan blir fel så jag måste göra allt igen då är det bara att glömma.

Istället började jag nåla fast ett tjusigt band på min mantel. Bandet köptes sist vi var i Visby, dvs förr förra året, och nu är det nog dags att sätta fast det innan vi ska till Visby igen. Jag har hunnit sy fast bandet längs framsidan av mantel, men bara ena sidan av bandet. Så nu återstår andra sidan plus hela nederkanten. Phui, det tar sin lilla tid, men resultatet verkar klart värt det.

Nu kommer det mest bli lite Visby förberedelser ett tag framöver så vi får väl se när boleron får ett nytt försök.

3 kommentarer:

Nika sa...

Skönt att höra att det inte bara är jag som har lite monteringsproblem för tillfället. Ingen bolero men en klänning.:-)

Nika sa...

Hälsa din sambo och tacka för tipset att spänna fast yttersta biten på kilar i en broderiram. Funkade mycket bra!

Heldri sa...

Hälsningen är framförd!

Hoppas det går bra för dig med klänningen nu.