torsdag 31 juli 2008

Torsdagstrött

  • Måndag: jobba 8-15, klippa ut kläder, kanta ärmhål
  • Tisdag: jobba 8-15, gratta Sambons syster, handla till pirogbak, brodera lite på överklänning om tid finns
  • Onsdag: baka prioger innan värmen slår till, handla garn och bildelar, sy, tvätta klänningar och tunikor
  • Torsdag: jobba 8-15, kanta ärmhål, packa det mesta, tvätta en maskin med svarta kläder, fålla och bandkanta sambons tunika
  • Fredag: jobba 8-15, eventuellt paniksy om inte allt är klart, packa det sista, städa, försöka sova lite sedan åka mitt i natten.
En bit på vägen har vi kommit i alla fall. Jag har visserligen inte kommit någonstans på omkonstruktionen av min överklänning eftersom jag valde att sy tunikan åt sambon i stället. I värsta fall får jag väl handsy kanten på plats i Visby.

Idag ska sambon till sin bror för en genomgång av bilen inför resan. Vi får se vad jag orkar ta mig för, huvudvärk är ganska oinspirerande. Jag sa till Sambon igår att jag kunde städa medan han var borta, men vid närmare eftertanke har jag nog inte alls lust med det. Jag plockar lite så får vi dammsuga imorgon, det kommer ändå bara bli dammigt igen av hans ylletyg som luddar något alldeles förfärligt. En maskin tvätt ska jag i alla fall orka köra igång, det är ju inte så betungande.

Kanske orkar jag göra ett nytt försök med dubbelstickningen igen ikväll. Jag försökte lite igår men det var aningens knöligt det där med tvåfärger och dubbelstickning, det blev inte alldeles rätt kan vi säga. Nu har jag i alla fall läst lite mer om tekniken i olika böcker och tror att jag kanske vet vad som gick galet - hur som helst får det bli ett nytt försök. Garnet jag har valt till väskan heter Arctic och är ett tokbilligt 100% ullgarn köpt på Europris. Den riktigt knalliga limegröna garnet var superwashbehandlat så det blev ett limegrönt som var lite dovare men det blir nog kalas till svart!

Inga kommentarer: