måndag 7 juli 2008

Nedräkning

Japp, nu har nedräkningen inför min "semestervecka" börjat. En kväll avbetad, så nu återstår 3 kvällar, en natt och ett dagpass. Sedan drar jag till solen! Eller vi hoppas på strålande solsken i alla fall. Vi ska ju inte åka mer än 5-6 mil eller så, så någon solresa kanske det inte blir, men en solskenshistoria kan det allt få vara. Drömmen vore ju om det blir så varmt och soligt att vi kan bygga brygga i badkläder och därmed avbryta byggandet med jämna mellanrum för ett dopp i sjön. Lite brun skulle ju inte skada om man blev nu när jag har lämnat åren som glåmig gothare bakom mig.

Att skicka Sambon till affären slutar allt som oftast på ett sätt; jag fick mitt balsam men med hem följde även 10 filmer (visserligen bara för 200kr men ändå). Så nu är det te, popcorn och filmmys innan John Blund får besöka vår lägenhet.

Inga kommentarer: