lördag 26 juli 2008

Döskallar och partaj

så var det sista inbokade nattpasset avklarat. Natten var lång men härligt sval. Jag var på tok för trött för att orka läsa något så istället blev det en bit på den virkade ananassjalen. Ett nystan är slut och jag har två kvar. Det är nog inte helt säkert att den blir så stor som jag vill men den här gången tänker jag nog i så fall fylla på med något annat vitt garn, strunt samma om det inte är exakt samma kvalitet så länge det är ungefär samma grovlek.

Förövrigt tror jag nästan kanske eventuellt möjligen att jag har bestämt mig för att faktiskt sticka ett projekt från listan! *kors i taket* Det blir i så fall döskalleväskan i svart och knalligt limegrön. Jag tror att det kan kännas rätt. Fast helt säker kan man ju inte vara förrns jag faktiskt påbörjat den...

Ikväll blir det Visby-pyssel med Tvibita och Lill-M innan vi knatar över till Dr D för en tämligen försenad födelsedagsfest. Party party!

(Jag har från två mycket säkra källor hört att Farfar ansåg att bryggan var så bra att han nästan kunde ha byggt den själv och ett bättre betyg än så kan man väl knappast få?!)

Inga kommentarer: