torsdag 3 juli 2008

Svett till salu!

En frusen släkting till min farmor (minns inte om det var hennes mor eller mormor/farmor) ska tydligen ha sagt: "Jag säljer ingen svett" och menat på att det var en bristvara i hennes liv eftersom hon alltid frös. Jag skulle kunna ha rea på svett, nästan året om. Idag var det uchligt varmt. Det gick bra medan jag satt under takfläkten och stickade tillsammans med Gilmore Girls, men när jag cyklade till personalmöte på jobbet gick det sämre. Ännu sämre gick det när jag hade varit och handlat. Att försöka låsa upp en dörr med en matkasse, cykelhjälm och post i ena handen, en telefon som man pratar i i den andra samtidigt som nyckelknippan försöker smita är inte det lättaste, särskilt inte när svetten förblindar en. Men det gick, nu sitter jag här och äter päronkräm till kvällsmat. Ingen kulinarisk sensation kanske, men det är för varmt för att laga mat, särskilt som jag är ensam hemma.

Ikväll blir det nog lite mer stickning, snart är bakstycket klart på boleron. Imorgon vet jag inte riktigt hur det ska bli. Jag ska träffa A för stickning och Core, fika hos Ravn kl. 13.00 och sedan ska jag baka bröd och göra färskost i värmen. På lördag är det nämligen bågskyttepicknick och föreningsmöte och då måste ju Sambon och jag ha något mumsigt i korgen och inte bara stickningar. Sedan ska vi åka till någon ö, fråga mig inte var, för att fira semesteravslutning eller vad det kan kallas med Sambons jobb. Trevligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var roligt att gå in på bloggen det såg helt annorlunda ut mot förra gången men allt var med i allafall! Tack för de bra handlove mönstren
A

Heldri sa...

Jo, man måste ju göra lite design förändringar ibland. :)

Hoppas det går bra med stickningen!